Thursday, October 30, 2008

gerammmm sangat!!

semalam waktu otw balik dr office 'baby' aku cedera kat 'bontot' sebab kena sagat (calar) ngan 1 keter bodoh ni! 1 stupid lady! dh la x nak bayar or sttle cara baik, ajak gi balai pun x nak.. alik2 amek num plate aku! BODOH!.. but its not so ez la kan nak amek num baby... aku dh dpt baca mcm dia ni benggong jer!! (maaf yer pada yg membaca.. mak mmg marah nyah!!!) aku cakap bebaik dia buat derk je.. siap cakap "akak juz leh bagi RM20 jer.. if x nak sudah.." wut da fcuk!.

aku sebenonyer bukan le hadap sangat duit tu.. mmg la tahu dia x sengaja tapi tanggungjawab dia sebagai manusia yang melakukan kesalahan.. yg best dia siap cakap "akak ni org susah, x kaya mcm awak".. eee ello!!! stupid lady! sebabkan baby aku tu MYVi, keter ko iswara aeroback yang baru tuuu.. ko leh kata mcm tu ker??? aku mmg siap ckp jgn tgk aku mcm ni terus judge yg aku ni senang n x der citer sedey.. kang aku kuar citer sedey kang ko nangis guling2 kat situ kang... dia dgn muka derk terus call sum1 (aku rasa laki dia) n ngadu n siap baca num plate aku kat org tu.. apo laie kan.. mak ni mmg terkenal dgn sikap
MAMBRA (alaaa kartun dlm thundercat tu!!!) aku pon mengamukla kat situ... siap aku paksa dia kuarkan lesen memandu dia n aku amek gambo... tp sayang gambo tu agak blur sbb dat stupid lady sebok nak amek balik lesen dia.. aku pun menjerit ler kat situ.. "ooooo ko amek gambar keter aku dgn harapan aku nk bagi la?? so bila aku nak amek lesen ko, mau plak ko halang ek???" bila aku dh naik sheikh, dgn gambo2 dia aku amek.. aku cuba nak sttle cara baik, aku siap bagi dia option : if dia x nak bayar, dia tolong gi hntr ke any bengkel yang dia tahu n kenal or option paling best.. gi ke balai polis buat report.. semua dia reject! oh ya b4 dat.. lupa plak aku nk ckp.. dat stupid lady tu mempunyai ic yg ditengah2nya ber no: 18! so harap2 fahamlakan dia ni org apa.. (bukan bermaksud perkauman, tp most of org2 ber ni:18 ni yg ada kat kl ni mmg yg jenis kurang ajar & tak sedar di untung! orang dh bagi duduk di sini tapi nak buat mcm ni negara derang! ni bukan pengalaman x elok yg pertama aku dgn org2 no:18 ni!!)

dah sudah tu, dat stupid lady terus masuk dlm keter dia.. mak yang comel ni apo laie.. berdiri kat blkg keter dia.. muhakakakakakaka. (kawan mak 2 org bantai gelak jer tgk gelagat mak waktu tu nyahh!!!)sambey dok berdiri n sando kat keter dia, aku pon call my Y.B tanya apa nak buat.. Y.B suruh aku buat report jer if org mcm tu.. so aku dgn senang hanti siap bagi tunduk hormat suruh dia jalan..

dh sudah semua, aku pun gi le buat report kat balai polis jalan bandar.. naik turun tangga, jalan ke sana sini nak sttle.. dkt kul 8 lebey la juga baru sttle.. dalam keter waktu otw nak gi H.P.I nk tgk kawan warded kat situ, kaki aku yg dh mmg already bengkak n sakit ni jadi makin sakit.. apo laie, dr aku yg sepatutnya nak gi melawat org, aku plak yg singgah ker E.R suruh doc cucuk skali bagi hilang sakit. mmg dh tak tahu nak cakap apa dah smlm.. mmg ala2 hilang ayat dh.. yg tahu, lepas balik dri H.P.I, terus ku tido x igt apa dh.. sedo2 jer dh subuh..

moral of da story.. tolongla orang2 kat luar sana tu ada sifat bertanggungjawab.. kita ni if dh buat salah kenalah bertanggungjawab jangan jadi kurang ajar pula.. & tolongla jgn judge org dr rupa, gaya & etc.. x semestinya org tu happy org tu kaya dia x der masalah.. x semestinya miskin tu susah.. isskk susah nak bagi org faham.. yang leh dibagi faham..

mak MAMBRA sangattttttttt!!!!!!!!!

No comments: