Sunday, December 13, 2009

my 1st ATTEMP..


yipppiieee... menjadi!!

hahahah itulah my 1st word yg kuar dr mulut bila potong cheese cake oreo ku.. best sanggattt!!! sebenarnya dah lama dh teringin nak buat chilled cheese cake.. tp xder keberanian.. then sampailah kak shafiza (my new mentor kat office in baking) buat cheese cake n it was superb, aku pun beranikan diri buat.. but a bit diff from hers la sbb aku nyer x payah bako.. & resepi pun lelain..

semalam lepas MENGETEH SESSION with 2 of my long lost frenz Juliana & Jufri kat DOME KLCC aku pun mengheret housemate aku, sapo laie if bukan kak tina (huhuhu sorry yer sis, terjebak..) gi beli barang2 utk buat O.C.C aku ni.. tambahan pulak maksu request lasagna for echa's bday hari ni.. aku pun beli n beli n beli.. & total bil utk barang2 nearly RM200.. uhhhuhuhu bapokk mahal weeiii juz utk 2 dish.. huhuhuh xper2 demi nak mencoba resepi baru akak relakan ajer...

aku pun balik dengan semangat nak memasak ni.. carilah mixer aku yg comey itue.. alik2 mixer rosakkkk!! uhuhuhuh dah sedey gila dh... sib baik tetiba adalah sorang kawan yg ada kat umah offer diri nak tolong pukulkan adunan tu.. apa lagi aku pun bagi la kat dia lepas dh sukat semua bahan.. sekejap jer juga sebenarnya buat C.O.C.C. aku ni.. x sampai sejamm dh siap...



nnt aku buat lagi skali & i will share the recipe nyer kat sini k.. buat masa skrg enjoy jer la ek gambo2 C.O.C.C aku ni yer..

btw: malam tu juga aku buat sos2 utk lasagna aku utk esoknya.. for echa's bday.. alhamdulillah semuanya habis...

No comments: